Colesterol bun

Colesterolul bun, HDL, este cel care ajunge la nivelul ficatului pentru a fi eliminat.

Obiectivul principal este acela de a consuma cat mai mult acizi grasi poli-nesaturati din familia omega-3. Acesti acizi se regasesc intr-o cantitate mare in uleiurile de soia, nuci si rapita. Doua linguri adaugate in supa, zilnic, sunt suficiente.

De asemenea, puteti alterna cu uleiul de masline, bogat si el in acizi grasi mono-nesaturati. Pestii grasi reprezinta de asemenea o sursa buna de omega 3: doua portiuni de peste bogat in grasimi pe saptamana este cantitatea adecvata. Retineti ca este foarte important sa mancati somon, macro, hering, sardine, ton, renumiti ca pesti bogati in grasimi.



Ceaiurile, legumele si fructele proaspete fac minuni pentru inima ta in special in perioadele foarte stresante. Pentru a elimina factorii de risc, limiteaza consumul de sare, cafea si renunta la fumat, informeaza webmd.com.

Ceaiul de dimineata este foarte important pentru sanatatea inimii tale. Incearca salvia, rozmarinul sau cimbrul care au multe proprietati antioxidante si te protejeaza de riscul aparitiei diabetului, infarctului sau hipertensiunii.

Afinele si ciresele sunt si ele recomandate pentru hrana inimii tale. Contin magneziu si au multe proprietati antioxidante. Mai mult, ajuta la mentinerea valorii normale a colesterolului si glicemiei.

Vinul rosu este foarte bun pentru inima. Un pahar de vin rosu seara, inainte de culcare imbunatateste circulatia sangelui si face minuni pentri inima ta. Evita insa excesele de alcool, complet daunatoare.

Somonul si tonul sunt perfecte pentru inima ta. Sunt bogate in acizi grasi omega 3 care asigura un ritm cardiac normal si te protejeaza impotriva infarctului. La fel si uleiul de masline extravirgin care il poate inlocui cu succes pe cel de floarea soarelui.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails