Dieta hiperproteică : simpa si eficienta

Image hosting by IMGBoot.com
Prin dietele hiperproteice cu continut scazut in carbohidrati, la mare voga in ultima perioada, se scade rapid in greutate si acestea sunt foarte eficiente pe termen scurt. Insa majoritatea specialistilor in nutritie avertizeaza asupra riscului pe care il presupune o astfel de dieta care priveaza organismul de anumite substante nutritive esentiale. Esenta este simpla: proteinele nu pot fi depozitate sub forma de grasime, asa ca poti sa consumi cantitati industriale de alimente hiperproteice fara sa te ingrasi. Problema este ca natura nu a creat alimente care sa contina numai proteine.

Surse principale de proteine sunt: carnea de peste, carnea de pui, carnea rosie, branza cu continut scazut in grasimi , ouale si tofu. In cazul in care se doreste o reducere drastica a excesului de grasimi din organism sau corectarea unor probleme de sanatate, sunt permise adaosuri de maxim 30 grame de carbohidrati repartizati pe parcursul unei zile.

Alimentele ce pot fi consumate într-o dieta hiperproteică sunt următoarele: friptura de vita, oua, carne de peste, carne de pui sau curcan fara pielita, soaia, lactate fara grasimi, mazare.

Cele mai celebre diete hiperproteice sunt Atkins, Scarsdale si dieta daneza.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails