Anghinarea in diete

Photobucket
Anghinarea este un deliciu pentru cei care tin dieta - are un conţinut scăzut de grăsimi şi este încărcata cu fibre. Deoarece eşti obligat să o mănânci într-un ritm îndelete, vă poate împiedica de la mancatul in exces.

Beneficii de sanatate

Anghinarea este plina de fibre si este , de asemenea un bonus pentru tractul digestiv. Fibrele insolubile sunt laxative naturale. Anghinarea este, de asemenea, o sursă acid folic, care este deosebit de importanta pentru femeile în anii lor fertili, deoarece ajută la prevenirea de malformaţii congenitale.


Frunzele contin :

cinarina, acid clorogenic, polifenoli, flavonozide ( cinarozida şi scolimozida, luteolin 7- glucozida, luteolin 7- rutozida ), cinaropicrina, tanoizi, peptine, zaharuri, acid malic, acid lactic, derivati triterpenici, mucilagii, saruri de potasiu si magneziu,compusi sterolici ( taraxasterol, stigmasterol,betastigmasterol).

Aceste substante au o actiune de excitatie asupra secretiei biliare, ajuta la scaderea zaharului in sange, regenereaza celulele hepatice.

Valori nutriţionale

Anghinare, proaspata sau preparata

Calorii: 60
Grăsime: 1 g
Grasimi saturate: 0 g
Colesterol: 0 mg
Glucide: 13 g
Proteine: 4 g
Fibre dietetice: 6 g
Sodiu: 114 mg
Vitamina C: 12 mg
Acidul folic: 61 mcg
Fier: 2 mg
Magneziu: 72 mg
Mangan: 1 mg
Potasiu: 425 mg
Carotenoizi: 21 mcg