Alimentatia in constipatie

Photobucket
Constipatia poate avea caracter tranzitor sau poate fi cronica. Cauzele constipatiei pot fi legate de dieta, de activitatea hormonala anormala , administrarea de medicamente sau existenta unei patologii de fond, gastro-intestinale, care sa manifeste astfel.

Se bea intre 8 si 10 pahare de apa pe zi pentru adulti. Aportul insuficient de lichide poate fi o cauza a constipatiei. Desi cafeaua si ceaiul pot actiona ca niste laxative, la unele persoane cafeina contribuie la aparitia constipatiei.

Consuma alimente bogate in fibre: peste, legume, cereale integrale, pere, mere, caise, prune, piersici, zmeura, cirese, citrice, precum si fructe uscate: prune, smochine, curmale. Evitati consumul de: banane, afine, seminte, nuci, alune, mere coapte

Bauturile indicate in constipatie sint cele reci si indulcite, in special baute dimineata pe stomacul gol. Sunt bune sucurile de fructe, de zarzavat, citronadele, oranjadele, ceaiul de macese, sifonul si laptele (daca este tolerat): laptele batut si iaurtul cu zahar.

Redu aportul de fier – fie prin modificarea dietei, fie renuntand la suplimentele de fier. Fierul este o cauza frecventa a constipatiei.

Sunt interzise in constipatie:

-casul si urda nesarata, precum si branza de vaci proaspata;
-painea alba, prajita;
- pireurile de morcovi, sufleul de morcovi cu branza;
-pireul de gutui, gutuile coapte, sucurile de afine sau compotul strecurat de afine.

O metoda foarte buna de a ameliora constipatia este consumul a doua linguri de masline care ajuta la eliminarea usoara a scaunului.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails